Jesteś tutaj: Start
Zadaniem naszej szkoły jest nauczanie i wspieranie Rodziców w edukowaniu i wychowywaniu młodego człowieka tak, by w przyszłości stał się jednostką wartościową, otwartą na świat i innych ludzi, wyposażoną w kompetencje kluczowe, umiejącą znaleźć miejsce w "małej i wielkiej Ojczyźnie".
Nasza szkoła jest miejscem, w którym proces nauczania - uczenia się stanowi radosne przeżycie dla uczniów i nauczycieli. Osiągamy to stosując metody i techniki przyspieszonego uczenia, dzięki którym pomagamy każdemu dziecku rozwijać na miarę swoich możliwości.
Szkoła jest otwarta, demokratyczna, bezpieczna, w relacjach międzyludzkich panuje partnerstwo i życzliwość. Nauczyciel pracuje w dobrych warunkach (klasy są nieliczne, baza szkoły jest dobra, praca bardzo dobrze zorganizowana). Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń i chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
Szkoła cieszy się dobrą renomą w środowisku, oferując usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości.
Biblioteka jest wielka przez swą gościnność, a nie przez swe rozmiary. (R. Tagore)
Biblioteka szkolna, to miejsce otwarte na potrzeby uczniów, nauczycieli, pracowników naszej szkoły oraz rodziców.
Biblioteka to miejsce MAGICZNE - FILM
Dzięki odpowiednio dobranemu księgozbiorowi uczniowie mają doskonałe warunki sprzyjające rozwojowi zainteresowań, nie tylko czytelniczych. Natomiast poprzez działalność nauczycieli bibliotekarzy uwrażliwia się uczniów na zjawiska kulturalne i społeczne, stwarzając tym samym warunki do pełnego rozkwitu indywidualnych uzdolnień uczniów.
W bibliotece szkolnej, poza księgozbiorem głównym, znajdują się różnego rodzaju multimedia oraz gry i puzzle, z których uczniowie mogą korzystać w przestronnej czytelni.
Rozmieszczenie zbiorów bibliotecznych pozwala czytelnikom na swobodny dostęp do półek, co dodatkowo rozwija zarówno umiejętność poruszania się wśród skatalogowanego księgozbioru, jak i zainteresowania czytelnicze.
Regulamin biblioteki dostępny jest tutaj.
Nasza czytelnia jest wyposażona w siedem stanowisk komputerowych oraz rzutnik, które z powodzeniem są wykorzystywane indywidualnie przez uczniów, a także przez nauczycieli podczas lekcji przedmiotowych oraz kół zainteresowań. W czytelni znajduje się także bogato wyposażony księgozbiór podręczny, na który składają się: literatura popularnonaukowa, encyklopedie, słowniki itp.
Dzień |
Biblioteka |
Przerwy |
klasa |
PONIEDZIAŁEK |
10.30 – 12.30 |
10.35 – 10.45 |
2b |
11.30 -11.45 |
3a |
||
WTOREK 9.00 -13.00 |
9.40 – 9.50 |
2a |
|
10.35 – 10.45 |
4a |
||
11.30 -11.45 |
3b |
||
12.30 – 12.45 |
7a |
||
ŚRODA |
9.00 -13.00 |
9.40 – 9.50 |
|
10.35 – 10.45 |
2b |
||
11.30 -11.45 |
4a |
||
12.30 – 12.45 |
7a |
||
CZWARTEK |
10.30 – 13.30 |
10.35 – 10.45 |
6a |
11.30 -11.45 |
3a |
||
12.30 – 12.45 |
|
||
PIĄTEK |
9.30 – 11.30 |
9.40 – 9.50 |
2a |
10.35 – 10.45 |
3b |
Dzień tygodnia |
Beata Pękala |
Poniedziałek |
10:30-12:30 |
Wtorek |
9:00-13:00 |
Środa |
9:00-13:00 |
Czwartek |
9:30-12:30 |
Piątek |
9:30-11:30 |
29 września to Dzień Głośnego Czytania, którego obchody, oczywiście w formie wspólnego czytania, stały się naszą tradycją. Nauczyciele i uczniowie czytali na lekcjach , na zajęciach świetlicowych ( i nie tylko w tym dniu, ale przez cały tydzień oraz przy każdej nadarzającej się sposobności). W tym roku, ze względu na COVID-19 pani B. Pękala sama odwiedziła starsze klasy, którym zaprezentowała wiersze o jesieni. W klasie 2b jej wizyta zbiegła się w czasie zajęć plastycznych, podczas których dzieci wykonywały jesienne prace, które stanowiły doskonałe tło do czytanej poezji. Klasom pierwszym utwory przeczytała ich starsza koleżanka z kl. IV a Lena Tatara, która pięknie czyta i interpretuje głosowo prozę oraz poezję
i jest godnym wzorem do naśladowania.
Drodzy Rodzice! Pragniemy zachęcić Państwa do głośnego czytania dzieciom.
Badania naukowe potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:
CZYTANIE POWINNO SIĘ DZIECKU ZAWSZE KOJARZYĆ Z RADOŚCIĄ
I PRZYJEMNOŚCIĄ, NIGDY Z PRZYMUSEM, KARĄ CZY NUDĄ.
Jak co roku 5 listopada był w naszej szkole dniem niezwykłym. Klasy 1-3 obchodziły Dzień Postaci z Bajek. Dzieci przebrały się za ulubione postaci, miały rekwizyty związane z wybranym bohaterem. Niektóre dzieci przyniosły ulubioną książkę. Każdą klasę odwiedził nauczyciel bibliotekarz p. Beata Pękala, która w tym dniu była dobrą wróżką. W czasie wizyty u uczniów w klasie „wróżka” przeprowadzała mini quizy związane z bajkami i postaciami bajkowymi. Za dobrą odpowiedź dzieci otrzymywały słodkie co nieco. Uczniowie zaangażowali się w ten dzień przygotowując piękne stroje. W szkole pojawiły się Księżniczki, Roszpunki, Jednorożce, Alladyni, Ninja, Czarownice, Roboty, Czerwone Kapturki. Zawitał także Mały Książe, Mikołajek, Pipi oraz mieszkańcy Hogwartu i wiele innych postaci. Brawurową postać Wonder Women zaprezentowała wychowawczyni klasy 2a p. Ania. Uczniowie przedstawiali także swoje ulubione książki, wśród których znalazły się bajki, wiersze i komiksy. Ze względu na sytuację związaną z pandemią zabrakło w tym roku kolorowej parady bajkowych postaci, mimo tego wszyscy bardzo dobrze się bawili. Dzień Postaci z Bajek to dobra okazja do promowania czytelnictwa wśród uczniów.
Dzień Bajkowych Postaci był ważnym dniem w życiu pierwszoklasistów , zostali oni pasowani na czytelników i tym samym zostali pełnoprawnymi użytkownikami biblioteki szkolnej. Przed pasowaniem pierwszaki musiały się wykazać znajomością bajek, regulaminu biblioteki oraz korzyściami płynącymi z czytania książek. Po złożeniu czytelniczego przyrzeczenia uczniowie zostali pasowani przez panią dyrektor E. Gutierrez na czytelników. Na pamiątkę otrzymali książkę „Pierwsze abecadło” przekazaną dla uczniów i ich Rodziców przez Instytut Książki w ramach kampanii społecznej promującej czytelnictwo wśród najmłodszych „Mała książka – wielki człowiek”. Na zakończenie spotkania bibliotekarka p. Beata Pękala przeczytała dzieciom opowiadanie Pawła Beręsewicza „Sposób na Adama”. Wszystkim pierwszakom życzymy niezwykłych przygód i wspaniałych emocji w trakcie odwiedzania biblioteki i czytania książek.
Biblioteka szkolna zaprasza wszystkich chętnych uczniów do wzięcia udziału w konkursach promujących czytanie.
1.Konkurs plastyczny dla uczniów pod hasłem „Tworzymy ilustrowany katalog książek dla dzieci”. Zadaniem konkursowym jest wykonanie ilustracji do książki, która Wam się podobała i którą polecilibyście innym dzieciom do przeczytania (mile widziane nowości z naszej biblioteki). Ilustracja ma mieć wymiar maksymalnie A5 (kartka z zeszytu) i zawierać nazwisko autora i tytuł. Wszystkie prace trafią do albumu/katalogu, który będzie w szkolnej bibliotece służył innym dzieciom przy wyborze ciekawej książki.
2. Akcja fotograficzna „Ja czytam”, polegająca na zrobieniu zdjęcia przedstawiającego Was, drodzy uczniowie jak czytacie. Zdjęcie powinno mieć wymiary 15x18 mm. Zdjęcia zostaną zaprezentowane na wystawie w bibliotece szkolnej.
Ilustracje do książki (ich zdjęcie) i zdjęcia czytających uczniów należy przesyłać na adres nauczyciela bibliotekarza Beaty Pękali Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 15 stycznia 2021r. Ilustracje w formie papierowej należy przynieść do biblioteki szkolnej w styczniu (gdy pojawi się możliwość przyjścia do szkoły) Dla wszystkich uczestników, którzy wezmą udział w dowolnym konkursie (lub w obu) przewidziane są nagrody i okolicznościowe dyplomy. Serdecznie zapraszam do udziału.
Beata Pękala nauczyciel bibliotekarz
Szanowni Rodzice!
Jestem nauczycielem bibliotekarzem i na co dzień zachęcam Państwa dzieci do czytania. Wiem, jak dużo mają Państwo teraz obowiązków, więc nie proponowałam kolejnych zajęć on-line. Ponieważ na razie dzieci nie wracają do normalnych zajęć, a w perspektywie mamy jeszcze przerwę świąteczną i ferie zimowe, chciałabym tylko krótko i zwięźle zachęcić Państwa do czytania dzieciom.
Załączam krótką prezentację, która w klarowny sposób przedstawia korzyści płynące z czytania oraz sprawdzone sposoby zachęcania dzieci do czytania.
Każdy z nas zastanawia się czasem, co może zrobić jeszcze lepiej, by zapewnić dziecku dobrą przyszłość, a obecnie – by we względnym spokoju przetrwać ten trudny czas. Odpowiedź jest prosta: czytać dzieciom książki. A gdy są starsze, to czytać je razem z nimi.
Przedstawione przeze mnie poniższe informacje, są na pewno Państwu znane, ale myślę, że warto je sobie przypomnieć.
Wszystkie badania wskazują, że czytanie redukuje poziom stresu najskuteczniej z powszechnie dostępnych czynności, więc to idealna odskocznia na trudny czas.
Pomijając czas pandemii, czytanie daje nam wymierne korzyści na każdym etapie dojrzewania. Początkowo wzmacnia więź z rodzicami i poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie rozwijając umysł i wyobraźnię. Później uczy koncentracji, odcinania się od bodźców, powiadomień i szumu informacyjnego. Gdy dziecko jest starsze, wiedza i emocje wyniesione z książek wzmacniają pewność siebie, umożliwiają tak ważne u nastolatków mówienie „nie”. Wreszcie, w skali całego życia, czytanie daje szczęście. Badania udowadniają bowiem, że ludzie czytający dla przyjemności są bardziej zadowoleni z życia, lepiej wykształceni, kreatywni, zajmują wyższe stanowiska i lepiej zarabiają.
Jednocześnie dane są nieubłagane. Wynika z nich, że jeżeli dziecko nie wyniesie nawyku czytania z domu, to z reguły nie czyta dla przyjemności jako dorosły. Szkoła, biblioteka i rówieśnicy mogą pomagać rozwijać te zainteresowania, ale tworzy je z reguły rodzina. Jeżeli według badań ponad połowa dorosłych w ogóle nie czyta książek, to ponad połowa dzieci będzie na starcie pozbawiona szansy na skorzystanie z powyższych atutów.
Wspólne czytanie jest też naturalnym sposobem komunikacji i budowania rodzinnych więzi. To czas, w którym dziecko jest blisko rodzica, czuje się bezpieczne, ważne i naprawdę Państwa słucha. Świat, który znamy, nasze zasady i poglądy, powstały m.in. w naszych domach, gdy rodzice lub dziadkowie czytali dzieciom bajki i legendy lub opowiadali historie.
Wystarczy czytać kilkadziesiąt minut dziennie, by zbudować w dziecku nawyk, dać proste narzędzie, dzięki któremu będzie w stanie lepiej się rozwijać w samodzielnym życiu.
Serdecznie zapraszam do przejrzenia prezentacji.
Z wyrazami szacunku
Beata Pękala nauczyciel bibliotekarz
Źródło: biblioteka.pl
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Już są! Biblioteka szkolna wzbogaciła się o 354 nowe pozycje zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa: Priorytet 3: Zakup nowości wydawniczych do bibliotek szkolnych. Celem Programu jest rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. Nasza szkoła otrzymała 4000 zł dotacji (przy wkładzie własnym 1000 zł) na zakup nowości. Nowe woluminy przeznaczone są w szczególności dla młodszych uczniów naszej szkoły. Wśród zakupionych książek znalazły się pozycje wskazane przez uczniów, rodziców, nauczycieli i bibliotekarzy z MBP i BP. Dla starszych uczniów, ówczesnych gimnazjalistów, w ramach tego samego Programu w 2017r. zakupiono do biblioteki szkolnej 704 nowych pozycji książkowych za 15 tys. zł (w tym 12 tys. zł dotacji).
Podaruj Książkę do Biblioteki
Miło jest nam poinformować, że zasoby biblioteki wzbogaciły się w nowe tytuły również dzięki życzliwości Uczniów, Rodziców i Nauczycieli, którzy chętnie podarowali książki do biblioteki szkolnej. Akcja „Podaruj Książkę do Biblioteki”, prowadzona od 2018 roku, z inicjatywy nauczyciela bibliotekarza i Rady Rodziców, przyniosła niespodziewane efekty. Szkolna książnica wzbogaciła się aż o 452 woluminy. Wszystkim Darczyńcom bardzo dziękujemy!!
Każdy może odnaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Zachęcamy do wypożyczania. Książki czekają na swoich czytelników J.
Przypominamy, że pomimo lekcji odbywających się zdalnie, biblioteka działa i wypożycza książki na określonych i podanych wcześniej zasadach (Informacja na e-dzienniku, tel.12 276 76 56 wew.29,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Jeżeli nie zdecydujecie się odwiedzić biblioteki szkolnej, zachęcam Was do czytania książek, które posiadacie w własnych biblioteczkach oraz zamieszczone on-line!
Najmłodszym uczniom kl.1-3 polecam:
Dziadek i niedźwiadek – Łukasz Wierzbicki
https://www.sydneynorthshorepolishsaturdayschool.org/uploads/1/1/9/5/11954357/wojtek.pdf
Asiunia – Joanna Papuzińska
http://www.zkpig7.pl/2015_2016/Asiunia_Joanna_Papuzinska.pdf
Sposób na Elfa – Marcin Pałasz
https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/Sposob%20na%20elfa%20str%203-19.pdf
Baśnie (do wyboru) – Hans Christian Andersen
http://biblioteka.kijowski.pl/andersen%20christian%20hans/basnie.pdf
Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren
http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/lindgren-dzieci-z-bullerbyn.pdf
Doktor Dolittle i jego zwierzęta – Hugh Lofting
https://docplayer.pl/72115588-Doktor-dolittle-i-jego-zwierzeta.html
Karolcia – Maria Krüger
O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśniach i legendach – Barbara Tylicka
https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/O%20krakowskich%20psach%20str%203-15.pdf
Wiersze dla dzieci – Julian Tuwim
http://orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/tuwim-wiersze-dla-dzieci.pdf
Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa
http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/jaworczakowa-oto-jest-kasia.pdf
O psie, który jeździł koleją – Roman Pisarski
https://pl-static.z-dn.net/files/d9b/6d097397cee57b8e8825fb5bd9668dc0.pdf
Brzechwa dzieciom – Jan Brzechwa
http://wierszykidladzieci.pl/wierszykibrzechwy.php
Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą – Agnieszka Frączek
https://www.wydawnictwoliteratura.pl/pub/uploads/fragmenty/Rany%20Julek%20str%201-13.pdf
Najpiękniejsze wiersze – Danuta Wawiłow
https://atlanty.pl/images/2011/04/Wiersze-Danuty-Wawi%C5%82ow.pdf
Źródło: Facebook Biblioteki Publicznej w Sokółce
Dla starszych klas:
Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki.
Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.
Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.
Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.
Akademia lektur
Kanał w serwisie YouTube zawierający omówienia lektur szkolnych, które pozwolą przypomnieć uczniom najistotniejsze wątki, postaci i zagadnienia.
https://www.youtube.com/user/akademialektur/playlists
Kanał w serwisie YouTube zawierający streszczenia i opracowania lektur omawianych na wszystkich etapach edukacyjnych.
https://www.youtube.com/channel/UC7FmltMi6BQx8-yIchwoH2w/videos
NINATEKA to unikalny zasób archiwalnych materiałów audiowizualnych: rejestracji spektakli teatralnych i operowych, koncertów, dokumentów, reportaży, animacji, filmów eksperymentalnych. Uczniowie mogą założyć konto EDU i bezpłatnie korzystać z materiałów audiowizualnych o charakterze edukacyjnym.
Mały malarz
Darmowy polski program do malowania dla dzieci. Posiada przejrzysty i bajkowy wygląd, ma wiele ciekawych opcji, jak np. duży zbiór najlepszy pędzli czy kolorowych pieczątek.
http://www.naukadladzieci.net/programy/4-maly-malarz
Publio - darmowe ebooki
To księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.
Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.
Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.
Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.
Audio-Bajki.pl Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.
Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.
Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.
Zachęcam Was też do odwiedzania bibliotek cyfrowych, wirtualnych muzeów. To miejsca, które są dostępne przez całą dobę! Znajdziecie tutaj linki, które pozwolą Wam na kontakt z książką i kulturą bez wychodzenia z domu. Możecie wyszukać materiały edukacyjne, strony i serwisy internetowe, dzięki którym uzupełnicie swoje wiadomości, rozwiniecie różne kompetencje i zainteresowania.
Skorzystajcie również z darmowej platformy epodreczniki.pl rekomendowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Znajdziecie tam szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę z wszystkich przedmiotów. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.
ŻRÓDŁO: biblioteka.pl
edukacja wczesnoszkolna |
mgr Joanna Drosińska mgr Katarzyna Czoch mgr Jolanta Zawada mgr Grażyna Sieprawska mgr Anna Bębenek mgr Magdalena Grabek |
||
język polski: |
mgr Aleksandra Mioduszewska mgr Monika Cichoń-Gładysz |
||
język angielski: |
mgr Ewelina Rankiewicz |
||
historia: |
mgr Monika Cichoń-Gładysz |
||
przyroda/biologia geografia |
mgr Ewa Kowalska mgr Beata Samek |
||
matematyka: |
mgr Anna Warot |
||
muzyka: |
mgr Robert Budzyń |
||
technika: |
mgr Janusz Nowak |
||
plastyka: |
mgr Agnieszka Król |
||
wychowanie fizyczne: |
mgr Agata Mikulec mgr Celina Moskal |
||
informatyka: |
mgr Gabriela Rawska mgr Janusz Nowak |
||
logopeda: | mgr Monika Birówka | ||
religia: |
|
mgr Ireneusz Milc |
|
biblioteka: |
|
mgr Beata Pękala |
|
pedagog: |
|
mgr Małgorzata Szczypczyk |
|
psycholog: |
|
mgr Magdalena Łacheta |
|
świetlica: |
|
mgr Marta Chorąży mgr Monika Cichoń-Gładysz mgr Aleksandra Mioduszewska mgr Celina Moskal |
|
wdż: | mgr Marta Chorąży |
Dyrektor: | |
mgr Elżbieta Gutierrez Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
|
Wicedyrektor: | |
mgr Janusz Nowak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Strona 4 z 5