PROJEKT „Ak@demi@ Przyszło$ci” – podsumowanie
NASZE OSIĄGNIĘCIA
Innowacyjny projekt edukacyjny zGRANAak@demi@przyszło$ci, realizowany od 1 marca 2022 r. z firmą GRANA Sp. z o.o. z siedzibą w Skawinie zakończył się imponującą prezentacją osiągnięć uczniów. To były wspaniałe i bardzo efektywne zajęcia!
Koordynatorzy projektu dyrektor Elżbieta Gutierrez oraz przedstawiciele firmy Grana p. Lucyna Główczak – Brand Menager oraz p. Tomasz Kaczmarczyk – Szef Personalny byli pod ogromnym wrażeniem tego, czego uczniowie wraz z nauczycielami p. Gabrielą Rawską, p. Anną Warot oraz p. Eweliną Rankiewicz zdołali nauczyć się i zrealizować w ramach zajęć pozalekcyjnych z robotyki, matematyki i języka angielskiego. Uczniowie w formie prezentacji, wystąpień, scenek oraz prezentacji zbudowanych robotów przedstawili krok po kroku swoją efektywną edukację ukierunkowaną na kształcenie umiejętności potrzebnych na rynku pracy: matematycznych, językowych oraz programowania, opartych na koncepcji edukacji STREAM, wykorzystującej nowe technologie, kreatywność, pracę grupową, oraz metody aktywizujące. Interesujące zajęcia mocno angażujące uczniów oraz sprzyjające odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów. FOTO RELACJA
Zajęcia z robotyki miały na celu rozwijanie wyobraźni, kreatywności ucznia oraz nauki logicznego i algorytmicznego myślenia, kodowania i programowania. Uczniowie zostali wprowadzeni w świat programowania robota Photon, przy użyciu smartfonów i tabletów, zapoznali się z trzema sposobami programowania: Photon Draw, Photon Badge oraz Photon Blocks. Wykorzystując trzeci sposób programowania uczniowie pokonywali różnorodne wyzwania, dzięki którym w praktyce poznali działanie czujników robota. Ostatecznie sami byli w stanie tworzyć własne projekty z użyciem robotów. Kreatywnie wykorzystali także klocki Lego Education Spike Prime. Wytrwale i z zapałem budowali roboty według instrukcji oraz realizowali swoje kreatywne pomysły, a następnie przy użyciu komputerów oraz tabletów programowali zastosowane czujniki oraz silniczki. FOTO RELACJA
W ramach modułu matematycznego uczniowie rozszerzali swoje umiejętności matematyczne, wykorzystywali je w praktyce, udowadniali, że matematyka jest ciekawa, nie taka trudna, a przede wszystkim, podkreślali jej praktyczne zastosowanie w życiu codziennym. W ramach zajęć stworzyli własną grę matematyczną w aplikacji LearningApss, zorganizowali Dzień Liczby Pi, pracowali nad matematyczną kartką wielkanocną wykorzystując do jej realizacji figury geometryczne, matematyczne zdobienia, w tym haft matematyczny, odnajdywali matematykę w przyrodzie i architekturze miasta przez fotografowanie otoczenia w parku miejskim, zabudowań w mieście. Realizowali ciekawe prezentacje, skomplikowane obliczenia, wycinanki matematyczne oraz matematyczne prace plastyczne. Bardzo „smakowitym” kąskiem okazała się także też „matematyka od kuchni” – od planowania zakupów po ich realizację i zaprojektowanie pysznego, zdrowego i ekonomicznego śniadania.
Na zajęciach z języka angielskiego uczniowie kształtowali swoje kompetencje głownie w zakresie komunikacji. Priorytetem było praktyczne wykorzystywanie języka, dlatego ćwiczono umiejętność komunikowania się w sytuacjach typowych. Uczniowie budowali wypowiedzi na różne tematy: opowiadali o swojej rodzinie, zainteresowaniach, spędzaniu wolnego czasu, życiu szkolnym, robieniu zakupów w różnych sklepach. Prezentując różnorodne scenki i dialogi, prezentowali świetny, płynny angielski. Zakres poznanego słownictwa znacząco wykraczał poza poziom podstawowy.
Aby lepiej poznać kulturę krajów anglojęzycznych tworzyli prezentacje w języku angielskim o Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Przy okazji, znacząco poszerzyli swoją wiedzę o świecie. Zajęcia realizowane były metodami aktywnymi, z wykorzystaniem ciekawych gier dydaktycznych i platform edukacyjnych.
Zaangażowanie uczniów oraz ich umiejętności zdobyte w ramach „Ak@demii Przyszło$ci” zostały docenione i nagrodzone. Wszyscy uczniowie otrzymali okolicznościowe dyplomy oraz cenne nagrody – głośniki bezprzewodowe ufundowane przez Firmę GRANA. Uczniowie cieszyli się ogromnie.
Projekt będzie kontynuowany także w kolejnym roku szkolnym.
Planów na przyszłość i zgromadzonych pomocy dydaktycznych do organizacji ciekawych i ambitnych przedsięwzięć mamy wiele!