Zajęcia z logopedą są przeznaczone dla dzieci z deficytami z zakresu wymowy.
Podczas zajęć dzieci nie tylko usprawniają aparat mowy (ćwiczenia praksji oralnej), ale również ćwiczą funkcje lewopółkulowe (lewa półkula mózgu odpowiada m.in. za sekwencyjne przetwarzanie informacji, w tym naukę mówienia oraz czytania), percepcję słuchową (w tym słuchu fonematycznego), wzorkową, usprawniają funkcje poznawcze, a także wykonują zadania programowania języka.
Wszystkie te działania mają na celu wyeliminowanie lub złagodzenie zaburzeń mowy oraz pracę z zakresu walki z dysleksją.
Zadania logopedy szkolnego:
- Przeprowadzenie badań przesiewowych uczniów klas nowoprzybyłych w celu zweryfikowania stanu mowy dzieci;
- Przeprowadzenie szczegółowej diagnozy logopedycznej u dzieci;
- Prowadzenie zajęć logopedycznych;
- Udzielanie porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy.
Cele terapii logopedycznej:
- Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi.
- Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
- Doskonalenie wymowy i korygowanie wad wymowy.
- Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
- Rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej, płynnie i wyraźnie.
- Wzbogacanie słownictwa.
- Zachęcanie uczniów do twórczej aktywności słownej.
- Stymulowanie funkcji lewopółkulowych
- Stymulowanie uczniów zagrożonych dysleksją
-
Wspomaganie nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®
Polecamy również filmiki wspomagające ćwiczenia w domu, autorstwa naszego logopedy:
– Kiedy do logopedy? —> TUTAJ
– Logopedyczne zabawy domowe —> TUTAJ
– Ćwiczenia artykulacyjne —> TUTAJ
DZIEŃ TYGODNIA | DAGMARA MZYK |
PONIEDZIAŁEK | |
WTOREK | |
ŚRODA | |
CZWARTEK | |
PIĄTEK |