Zajęcia z logopedą są przeznaczone dla dzieci z deficytami z zakresu wymowy.
Podczas zajęć dzieci nie tylko usprawniają aparat mowy (ćwiczenia praksji oralnej), ale również ćwiczą funkcje lewopółkulowe (lewa półkula mózgu odpowiada m.in. za sekwencyjne przetwarzanie informacji, w tym naukę mówienia oraz czytania), percepcję słuchową (w tym słuchu fonematycznego), wzorkową, usprawniają funkcje poznawcze, a także wykonują zadania programowania języka.
Wszystkie te działania mają na celu wyeliminowanie lub złagodzenie zaburzeń mowy oraz pracę z zakresu walki z dysleksją.
Zadania logopedy szkolnego:
Przeprowadzenie badań przesiewowych uczniów klas nowoprzybyłych w celu zweryfikowania stanu mowy dzieci;
Przeprowadzenie szczegółowej diagnozy logopedycznej u dzieci;
Prowadzenie zajęć logopedycznych;
Udzielanie porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy.
Cele terapii logopedycznej:
Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez eliminowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi.
Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
Doskonalenie wymowy i korygowanie wad wymowy.
Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
Rozwijanie umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi w poprawnej formie gramatycznej, płynnie i wyraźnie.
Wzbogacanie słownictwa.
Zachęcanie uczniów do twórczej aktywności słownej.
Stymulowanie funkcji lewopółklulowych
Stymulowanie uczniów zagrożonych dysleksją
Wspomaganie nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®
Polecamy również filmiki wspomagające ćwiczenia w domu, autorstwa naszego logopedy:
- Kiedy do logopedy? ---> TUTAJ
- Logopedyczne zabawy domowe ---> TUTAJ
- Ćwiczenia artykulacyjne ---> TUTAJ
Dzień tygodnia | Dagmara Mzyk |
PONIEDZIAŁEK | 8:00 - 15:00 |
WTOREK | 12:00 - 16:00 |
ŚRODA | 12:00 - 15:00 |
CZWARTEK | 8:00 - 10:00; 12:30 - 14:30 |
PIĄTEK | 8:00 - 10:00; 10:30 - 13:30 |